donderdag 17 juli 2008

Binnenkort woon ik in uw huis

Althans de kans daarop is groot als we de diverse artikelen en doemscenario’s rondom de kredietcrisis mogen geloven. Alles gaat kapot en uw huis is binnenkort minstens 75 procent minder waard. Tel uit mijn winst. Waar U een tophypotheek moest afsluiten voor Uw karige VINEX-woning, zit ik binnenkort voor een appel en ei op de bank aan de Herengracht. Gekocht van een failliet verklaarde hypotheekadviseur of te snelle makelaar. De kekke Vespa scooter was uiteraard bij de prijs inbegrepen. Net als de glimmende Range Rover. Daarmee opzichtig rondscheuren is tegenwoordig minder eenvoudig door de grote aantallen nieuwe daklozen. Met bevuilde merkkleding hangen ze verslagen rondom prullenbakken en mompelen ze nietszeggende woorden. De dure meneren van vroeger zijn blijkbaar flink onderuit gegaan. Maar geen tijd voor sentiment, om hun eigen motto te quoten: “succes is een keuze!”. Ik zou maar vlug Uw dierbare bezittingen inpakken, ik kom eraan!

Geen opmerkingen: