donderdag 19 juli 2007

1600 Watt

Tijd vliegt als men slaapt op de bank. Dat hoef ik U vast niet uit te leggen. Evenmin dat men niet bepaald uigerust Morpheus armen verlaat als desbetreffende slaapplaats een minimalistische tweezitter blijkt te zijn. Lieden in het bezit van een respectabele lengte worden in dit geval wakker met óf een knik in hun nek óf trombose-kuiten. Wat begon als een verkwikkende dutje, eindigt in vleselijke malaise.

Mocht het U enige troost bieden, het is niet alleen maar kommer en kwel zodra U op de hoeven staat. De oplossing om het fysieke ongerief goed te kunnen verduren is een frisse bovenkamer. Of op zijn minst niet al te onfris. Mocht u het vergelijken met het permanente slaapvertrek in Uw woning, dan denk ik aan een wekelijkse zuigbeurt (minimaal 1600 Watt en een lege zak) in combinatie met het dagelijks opkloppen van de hoofdkussens. Niet voor niets zei Nietzsche dat men ideeën krijgt van het wandelen. Wat meteen maakt dat Sankara ongelijk heeft met zijn stelling dat wandelen de gedachte verjaagt. Niet alleen omdat ik Nietzsche eerder geloof dan Sankara (die overigens tot ruim na zijn 45ste bij zijn moeder woonde die bekend stond om haar ijver in de huishouding), maar omdat ik vanuit de praktijk spreek en tweewekelijks ervaar hoeveel inspiratie ik krijg van huishoudelijke activiteiten waardoor de bovenkooi op orde wordt gebracht.

Ik zie U denken:"waar gaat dit lulverhaal over?" Dat vraag ik mij ook af en het antwoord hierop moet ik U vooralsnog schuldig blijven. Feit is dat ik vanavond uiterst beroerd heb gelegen en binnenkort echt moet gaan uitzien naar een driezitter.

Geen opmerkingen: